Home > Lesmateriaal > Keuzevakken > Digi-spel BK
Vinden je leerlingen het leuk om zelf spelletjes te programmeren? Zijn ze creatief, nauwkeurig en geïnteresseerd in games? Dan is dit lesmateriaal echt iets van hen. Ze gaan o.a. games maken, maar er is ook aandacht voor de gevolgen van gamen.
Dekt af: Digi-spel, keuzevak 1, profiel Dienstverlening en Producten
Code: 1911
Lengte: 66 – 96 lesuren (incl. extra opdrachten)
Tijdens de lessen volgen de leerlingen stap voor stap instructies op om verschillende soorten games te maken. Nadat ze de basis van een game hebben gemaakt, gaan ze het spel aanpassen naar hun eigen wensen of de wensen van de opdrachtgever.
De eindopdracht bestaat uit het ontwerpen van een educatieve game.
Praktijkkaarten
In de praktijkkaarten ga je praktisch aan de slag. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende praktijkkaarten:
Extra praktijkkaarten:
Een overzicht van de benodigdheden is te vinden in het bestand ‘Inventarislijst keuzevakken BK’ op de pagina Downloads.
Om te zien welke eindterm aan de orde komt per opdracht verwijzen we naar het bestand ‘Kruisjeslijst afdekken keuzevakken BK’ op de pagina Downloads.
Dit lesmateriaal is beschikbaar.
Als u gratis inzage wilt in de bovenstaande module, vul dan de onderstaande gegevens in.
We zorgen dat u binnen korte tijd gratis toegang hebt tot de gewenste module.
Ben jij benieuwd geworden naar onze lesmaterialen? Vraag dan nu direct een gratis demo aan!
Hulp en Contact
Vul het formulier in en ontvang na validatie toegang tot de premium werkbladen van Dubbelklik