Digi-spel GT

Vak
Dienstverlening & Producten
Soort lesmateriaal
Keuzevakken

Vinden je leerlingen het leuk om zelf spelletjes te programmeren? Zijn ze creatief, nauwkeurig en geïnteresseerd in games? Dan is Dit lesmateriaal echt iets van hen. Ze gaan o.a. games maken, maar er is ook aandacht voor de gevolgen van gamen.

Gegevens

Dekt af:   Digi-spel, keuzevak 1, profiel Dienstverlening en Producten

Code:      1911

Lengte:   26 lesuren (excl. toetsing en extra opdrachten)

Inhoud

Tijdens de lessen volgen de leerlingen stap voor stap instructies op om verschillende soorten games te maken. Nadat ze de basis van een game hebben gemaakt, gaan ze het spel aanpassen naar hun eigen wensen of de wensen van de opdrachtgever.

De eindopdracht bestaat uit het ontwerpen van een educatieve game.

 

Praktijkkaarten

In de praktijkkaarten ga je praktisch aan de slag. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende praktijkkaarten:

  1. Vang de spin: behendigheidsspel maken
  2. Doggyfun: doolhofgame maken
  3. Forest: educatieve game maken

 

Extra praktijkkaarten

  1. Zoek dekking: doolhofgame maken
  2. Flying Bird: behendigheidsspel maken

Benodigdheden

Een overzicht van de benodigdheden is te vinden in het bestand ‘Inventarislijst keuzevakken GT’ op de pagina Downloads.

Afdekken eindtermen

Om te zien welke eindterm aan de orde komt per opdracht verwijzen we naar het bestand  ‘Kruisjeslijst afdekken keuzevakken GT’ op de pagina Downloads..

Dit lesmateriaal is beschikbaar.

Gratis inzage aanvragen!

Als u gratis inzage wilt in de bovenstaande module, vul dan de onderstaande gegevens in.
We zorgen dat u binnen korte tijd gratis toegang hebt tot de gewenste module.

Aanvraag werkbladen

Vul het formulier in en ontvang na validatie toegang tot de premium werkbladen van Dubbelklik